Rekomendujemy

Badania pokazują, że jako społeczeństwo bardzo chętnie rekomendujemy sobie różne produkty. Polecenie drugiej osobie tego, co uważamy za dobre, sprawdzone i warte zakupu odbywa się w sposób naturalny i spontaniczny. To coś więcej niż zwykła ciekawostka – to istotna informacja przy planowaniu budżetu na reklamę. Skłonność do rekomendacji przy jednoczesnym braku zaufania konsumentów do tradycyjnych form reklamy jest przesłanką do korzystania z usług agencji zajmujących się marketingiem rekomendacji konsumenckich. Dlaczego to się opłaca?

7 na 10 Polaków często rozmawia ze swoimi znajomymi o różnych produktach. 65% konsumentów liczy się z opiniami rodziny i przyjaciół i bierze je pod uwagę podczas zakupów. Klasyczną reklamą kieruje się niespełna 30%.Co rekomendujemy najczęściej? Przede wszystkim  produkty, który używamy na co dzień, czyli artykuły spożywcze, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny. Polacy chcieliby mieć możliwość wypróbowania produktu przed j zakupem. Taką chęć deklaruje 85 % badanych.

 Na te potrzeby odpowiadają kampanie product seeding, w których uczestnicy otrzymują bezpłatnie produkt do testowania i jeśli spełni oczekiwania rekomendują go osobom ze swojego otoczenia. Biorąc udział w kampanii marketingu szeptanego robimy dokładnie to samo co na dzień – rekomendujemy. Jednocześnie dzięki specjalnym raportom możemy przekazać producentowi informację zwrotną. Agencja marketingu rekomendacji łączy zatem osoby, które chcą zapoznać się z produktami i rozmawiać o nich oraz firmy, które pragną korzystać z najbardziej wiarygodnej i wpływowej formy promocji.

Marketing rekomendacji jest obecnie najszybciej rozwijającą się formą marketingu, ponieważ coraz więcej firm dostrzega zalety prowadzenia takich działań. Zwiększa się również liczba agencji, które chcą świadczyć takie usługi. Przy wyborze oferty warto zwrócić uwagę jaka jest pozycja agencji na rynku i czy ma doświadczenie w prowadzeniu podobnych kampanii.